والایی «عمود هزار و چهارصد» را به اتمام رساند/ راهنمایی برای مسافران کربلا
سه شنبه 23 شهريور 1395

والایی «عمود هزار و چهارصد» را به اتمام رساند/ راهنمایی برای مسافران کربلا

علی‌اکبر والایی از اتمام نگارش سفرنامۀ کربلای خود با عنوان «عمود هزار و چهارصد» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اکبر والایی، نویسنده از اتمام نگارش سفرنامۀ کربلای خود خبر داد و اظهار کرد: در چند ماه اخیر مشغول نگارش سفرنامه‌ام به کربلا با عنوان «عمود هزار و چهارصد» بوده‌ام که به‌تازگی به پایان رسیده و پس از ویراست نهایی آن را به دست چاپ می‌سپارم. البته هنوز نشری که بخواهم اثرم را به آن بسپارم، انتخاب نکرده‌ام.

وی ادامه داد: این کتاب مربوط به پیاده‌روی است که در اربعین سال گذشته از نجف به کربلا داشته‌ام. عنوان اثر نیز بر اساس تیرک هایی انتخاب شده که در مسیر نجف تا کربلا نصب شده و بر روی هر کدام شماره‌ای قرار دارد. این تیرک‌ها از نجف با شماره یک آغاز می‌شود و هر 50 متر، یک تیرک نصب شده است. در نهایت و رو به روی حرم حضرت عباس (ع) تیرک 1452 قرار دارد.

والایی تصریح کرد: عنوان این اثر همچنین به گذشت 14 قرن از ظهور اسلام و از سوی دیگر به چشم‌انداز توسعه 1400 کشورمان اشاره دارد.

این نویسنده با بیان اینکه سفرنامه‌های امروزی با توجه به وجود امکانات رسانه‌ای و تصویری فراوان، باید اثر خاصی باشد تا مخاطب را جذب کند، عنوان کرد: سعی کردم این سفرنامه روایت خاصی داشته باشد و به همین دلیل هم در طول آن، تحلیل‌های مختلفی ارائه داده‌ام و به پیاده‌روی کربلا و دوستی بین دو ملت ایران و عراق و شیعیان این دو کشور، مراودات فرهنگی مرتبط با اعتقادات دو کشور و ... اشاره کرده‌ام.

وی همچنین گفت: در کتاب «عمود هزار و چهارصد» از جغرافیای مسیر نیز صحبت کرده‌ام و در آن به شرح خیابان‌ها و مسیرهای پیش روی زائران اشاره کرده‌ام و به همین دلیل معتقدم این اثر برای مخاطب عام و خاص می‌تواند خواندنی باشد؛ چرا که مخاطب عام با خواندن کتاب تصور خواهد کرد که یک بار به این سفر معنوی رفته است و مخاطب خاص هم برخی تحلیل‌ها و اندیشه‌هایش را در کتاب خواهد دید.

والایی خاطرنشان کرد: این کتاب تا نمایشگاه کتاب و اربعین سال آینده منتشر می‌شود و می‌تواند برای زائران راهنمای خوبی باشد.

نظر بدهید